Mereka Akan Dibunuh - KEJAM!

Monday, June 14, 2010 · Posted in , , ,

Tangkap saje?tipu! Mereka sume akan dibunuh!JAHAT!

Macam la dah xde benda lain nak buat selain dari tangkap kucing. Maintenance sane sini x buat. Lif pn da macam berhantu sampai butang nak tekan pun xde. Sal hal ni lak yg dorang nak kecoh2? B***h!

Ape la sangat salah kucing ni sampai dorang sanggup nak bunuh. Bukan nye kucing ni pergi pecah masuk rumah orang curi ikan atau pape yg truk....


Cute.......

Tengok la meow ni...innocent....sampai ati dorang nak bunuh kucing2 ni...

Merenung mase depan yg x pasti...............



Kalau betul la dorang ni bawa masalah kat orang lain, Fir.Dha.Us amat la berharap pihak SPCA dapat membantu menyelamatkan kucing2 ni. Kucing ni sume pun bukan kucing kurap. Bersih siap ad orang beri makan lagi. Memang la x boleh nk bela sebab rumah pun kecik. Fikir la sikit wahai pihak pengurusan. Gune la otak. Dah la nk tangkap then nak bunuh pulak. Xde ati perut ke ape? Memang la dorang ni binatang. Tapi xkan sikit rase kasihan pun xde? Kepada pihak SPCA saya amat berharap yg pihak anda membaca post ini. Selamatkan la mereka yg tidak berdosa ini.....

Renungkanlah.......

Dalam hadis Bukhari bilangan 3071, Ibn Umar radiallahuanhu meriwayatkan sabda rasulullah s.a.w. yang bermaksud: Seorang wanita dimasukkan ke neraka, kerana mendera seekor kucing, ia tidak memberinya makan minum sehingga mati kelaparan. Tiada sebab mengapa kucing harus didera, jika tidak kerana hati yang keras dan tidak bertimbang rasa. Memang hati yang keras tidak pernah mengenal mangsa, sama ada kucing atau manusia.

Dalam sebuah hadis yang juga riwayat Bukhari bilangan 3208, rasulullah s.a.w. bersabda: Seorang pelacur dari Bani Israel diampun dosanya oleh Allah dan dimasuknya ke syurga kerana ia bersimpati dengan seekor anjing yang kehausan air, lalu ia turun ke dalam telaga dan mengangkut air dengan kasutnya untuk diberi minum kepada anjing itu. Kita mungkin bertanya, bukankah anjing itu najis mughallazah (berat). Sentuhannya mewajibkan basuh tujuh kali menurut mazhab Syafie, salah satu daripadanya hendaklah dengan air tanah.


.....

7 Responses to “ Mereka Akan Dibunuh - KEJAM! ”

  1. ya ALLAH.
    kenapa nak bunuh??
    kucing tu tak berdosa.
    buat aduan je.
    telefon polis.
    huhu.
    boleh ke?
    biar dorang kena tangkap.
    xpun.call jabatan haiwan.

    sian kucing tu=(

    ReplyDelete
  2. mmg kejam!!ambk dwet owg je tw konon nye maintenance la..pale hotak dye..cm la bangla 2 sapu smpai tingkat12..busuk konon..sampah yg manusia xde akal duk buang mrata-rata ad la..huh..nk tngkap meow2 yg x brslah 2 wt pe??bkn xde keje len..pe la..untuk Pengurusan Putra Harmoni silalah berakal ckt ye..wt lah keje yg ptt..huh

    ReplyDelete
  3. wei..asal kejam sgt neh!!!
    cian kucing2 tuh..g la tgkap bunuh penyamun ke perogol ke da gk pekdah nya

    ReplyDelete
  4. daripada bunuh baik simpan kat zoo.. ada gak org jaga

    ReplyDelete
  5. btol tu....ad gak bnda yg ptot d buat tp x buat...bodo kn dorng ni....

    ReplyDelete
  6. kucing ..binatang kesayangan nabi~

    ReplyDelete
  7. kesian kucing, hidup manusia lagi bermakna dengan adanya kucing.rezeki2

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Flag Counter

Free counters!